Uygulamamız ile 8. Sınıf öğrencilerin,
amaçlanmaktadır.
Uygulamanın başlangıç anında sınıf zemini bir oyun alanı olarak hazırlanır. Alana renkli balonlar yerleştirilir. Bu balonlar cody rocky kodlama kitinin üzerine yapıştırılır.
Her öğrenciye bir soru kartı hazırlanır, kartların üzerinde LGS konularına yönelik matematik sorusu bulunur.
Matematik sorusunu doğru yapan öğrenci oyununu tamamlamak için Codey’yi başlangıç noktasından (Onlara belirtilen labirent içinde) doğru balona yönlendirecek bir algoritma yazar. Algoritma yazma işi mblock programı üzerinden kodlama yapılarak sağlanır. Kodlamasını yapan öğrenci ve algoritmasını takip ederek hedef balonu patlatan öğrenci oyunu kazanmış olur.
Matematik problem çözmeye dayanır; algoritmalar ise bu problemi sistemli ve mantıksal bir sırayla çözmeyi öğretir. Bu düşünceden hareketle “önce ne yapılmalı, sonra ne gelmeli” gibi zincirleme düşünmeyi öğreterek öğrencilerin soru çözme becerilerini geliştirmek de amaçlanmıştır.